Detail dotazu

Dotaz od kata votavova
16.3.2013

dobry den, chtela jsem se zeptat na kamarada o ktereho mam strach. Uziva tedy leci se na metadonu ale zaroven pije na to hodne alkoholu. Muzete mi prosim poradit jak mu mohu pomoci nebot si myslim ze je zivotu nebezpecne tahle kombinace. Metadon s alkoholem mel vazny uraz ma zlomene obe paty a tim ze porad lezi nic ho nebavi tak pije alkohol ale pritom se leci na metadonu. dekuju za odpoved

Odpovídá MUDr. Marián Koranda
17.3.2013

Dobrý den, Káťo, kombinace opiátů a alkoholu je, bohužel velice častá u závislých pacientů. Nejčastěji to bývá - v případě pacientů na substituci metadonem - v důsledku špatně nastavené dávky metadonu. Proto by se měl Váš kamarád domluvit s lékařem v substitučním metadonovém centru na optimalizaci dávky, nestydět se říci, že si "pomáhá" alkoholem. Samozřejmě jsou i jiné možné důvody konzumce alkoholu (kombinovaná závislost, deprese, psychózy atd.), i z tohoto důvodu by konzultace s psychiatrem byla vhodná.

Položit dotaz Další dotazy