Detail dotazu

Dotaz od Lena
25.3.2014

dobrý den, zajímalo by mě, zda může šňupání nadrceného subutexu poškozovat zdraví (tedy ne přímo účinek drogy u toho to je jasné ale konkrétně to šňupání), zajímá mě, jestli se látka takto užívaná může dostat i do plic a tam škodit, hromadit se atd...Moc děkuji za odpověď

Odpovídá MUDr. Marián Koranda
1.4.2014

Dobrý den Leno, šňupání Subutexu je v poslední době poměrně dost probíráno na zahraničních odborných i laických blozích a webech právě pro rizika s tímto způsobem aplikace. Subutex je primárně určen k aplikaci pod jazykem, části tablety (přídavné látky, pojiva apod.) jsou uzpůsobeny pro vstřebávání v trávicím traktu, nikoli v dýchacím či přímo v krevním oběhu! Šňupání značně ohrožuje sliznici nosu, může docházet k sekundárním infekcím. Dále jsou popisovány dechové a plicní obtíže, vykašlávání krve. Někteří autoři zmiňují i obtížné hlídání dávky při sniffingu a tím poměrně snadné předávkování. MUDr. M. Koranda

Položit dotaz Další dotazy