Detail dotazu

Dotaz od František Balabán
20.8.2016

Dobrý den. Pro závislosti na opiátech jsem byl již dvakrát v programu substituce buprenorphinem. Mnohokrát jsem prošel detoxem jak v PL tak v domácích podmínkách. Přesto vždy došlo k relapsu. Píši Vám proto, že mám diagnostikovánu smíšenou úzkostně-depresivní poruchu pro kterou užívám SSRI a BZD. Chtěl bych vyzkoušet methadonovou substituci a ve standartech s. terapie jsem četl, že interakce methadonu s BZD je středního stupně.. Znamená to, že pro zařazení do methadonového programu musím vyabstinovat z clonazepamu, nebo je možné užívat tyto současně? Rivotril beru přes 10 let a pokusy by't jen významně snížit dávku (při hosp.v PL) byly takřka bez úspěchu. Methadon je poslední možnost, jak si zachránit život,která mi zbývá. Má diagnóza se pochopitelně s abúzem opiátů zhoršuje a trpím čím dál tím vážnějšími stavy, od panických atak, invalidizující depresí až po suicidální myšlenky. Poradíte mi prosím, zda je možné užívat methadon spolu s rivotrilem? Děkuji za odpověď. Balabán

Odpovídá MUDr. Marián Koranda
26.8.2016

Dobrý den, Františku, u dlouhodobého požívání Rivotrilu (předepisovaného lékařem a opakovaných neúspěšných pokusech o odvykání) se nejedná o absolutní kontraindikaci pro nasazení methadonu. Záleží na dávce (methadonu i clonazepamu) a rozhodnutí lékaře, který by Vás do programu přijímal. Rozhodně doporučuji substituční centrum navštívit. Držím Vám palce! MUDr. M. Koranda

Položit dotaz Další dotazy