Detail dotazu

Dotaz od Tomáš
22.5.2018

Přeji pěkný den, Rád bych se chtěl poradit a rád také dostal informaci z Vaší strany ohledně mého problému, jak byste jednal Vy. Jedná se o můj problém závislosti na Tramalu v jakékoliv formě....bral jsme ho v kuse 4 roky až 800 mg denně a prodělal jsem léčbu na Detoxu. Bohužel jsem po půl roce nevydržel a nyní v tom opět lítám cca. půl roku v kuse s přestávkami tří dnů, kdy mi došel. Momentálně mám zase přestávku a vždy se cítím strašně, ale už mě to nebaví se takhle trápit. Přesto vím, že není čas na to, abych nyní plně abstinoval a šel se léčit a to z hlediska pracovního nasazení, které si musím držet. Mám specializovanou lékařku ve fakultní nemocnici na návykové nemoci. Bojím se ji však říci můj opětovný problém a také to, že bych rád nějakou dobu využil substituční léčbu buprenorfinem. Za deset dní jsem u ní objednaný...myslíte sám, že by mi mohla v tomhle ohledu pomoci ? Mám strašné deprese z abstinenčních příznaků, ale i přes to vše vím, že to nezvládnu a ihned, jak bude možnost po tramalu opět sáhnu. Substituce by mi velice pomohla dle mého názoru i s postupným vysazením. Děkuji za Váš názor.

Odpovídá MUDr. Marián Koranda
23.5.2018

Dobrý den, Tomáši, asi bych vůbec neváhal a své lékařce sdělil realitu, jaké je. Ona je jistě zvyklá na mnohem komplikovanější případy, než je ten Váš. Jednoznačně ve svém dotazu referujete o tzv. závislostním chování, takže substituční léčba je zde namístě. Vzhledem k relativně malé dávce tramadolu lze předpokládat, že byste mohl začít i na malé dávce buprenorphinu, tedy cca. 2-4 mg/D. Být v substitučním programu není ostuda, je to naopak ukázka toho, že svůj zdravotní stav chcete výrazně zlepšit. Tak moc držím palce! MUDr. M. Koranda

Položit dotaz Další dotazy