Vyhledávání


Nalezeno 442 záznamů z celkového počtu 442, zobrazeny 1. - 5.

MUDr. M. Koranda

Dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Dotazy v poradně

Dotaz od Ludmila
3.6.2018

Dobrý den mám otázku spíše prosbu sem závislá na tramalu lépe na léků doreta 75 mg 650 mg kolikrát za den toho spotřebuji docela hodně na jednou sz 6 tablet až 3 X až skoro 5 X za den že začátku jsem toho brala méně ale pak se dávky zvyšovali a krabička na den mi nestačila chodila. Jsem k všem lékařům a vymyslela jsem historky jen abych lék měla. Doma sem fungovala vn práci také přinášeli mě pohodu a vše sem zvládala ale v poslední době už mě to začíná vadit před říkám že vysadim a přestanu stim ale nejde to když mi dojdou léky tak schanim kde se dá neváhala jsem si zfalsovat recept stim sem pak přestala ale léky schanim dále chci se toho zbavit ale když mi dojdou léky tak hlavně v noci se dostaví abstinenční příznaky a já začínám Bejt nervózní potim se nemohu spát sem neklidna nevyspala. Nechci někam na hospitalizaci chci to zvládnout bez toho chodím normálně do zaměstnání tam nic nepoznali že něco beru ale tíží mě svědomí kvůli mému příteli a nejvíc kvůli mé dceři jak mám stim. Bojovat mám ztrách hlavně v noci když se dostaví ty příznaky že to nezvládnu. Když je. Mám tak druhý den schanim léky znova a za. Každou cenu je musím mít a ten kolotoč jde znova a pak zase dojdou a zase v noci přijdou příznaky. Už se toho chci zbavit už to nedávám potrebuju vědět jak dlouho trvají a jak je nejlépe zvládnout aby sem se z toho dostala a konečně normálně zas fungovala mám ztrách. Chci stim něco dělat přijhlasila jsem se do jednoho takového programu který se zabývá závislostmi udělala jsem dobře???

Odpovídá MUDr. Marián Koranda
4.6.2018

Dobrý den, Ludmilo, podle Vašeho dotazu lze asi jednoznačně říci, že jste se na tramadolu stala závislou. Je tedy velmi dobře, že jste se přihlásila do programu pro závislé. Pokud budete striktně dodržovat ambulantní program, je postupné vysazování možné. Mnohdy je však lepší podstoupit detoxikační léčbu, event. další variantou je substituce. Tedy nahrazení (ve Vašem případě) tramadolu stabilní dávkou opioidu, buprenorphinu (např. Suboxone). To by měl ale řídit psychiatr či algeziolog. Hlavně se za svou nemoc, závislost, nestyďte, ale bojujte s ní! Podíl viny mají i lékaři, kteří Vám léky předepisovali. Moc Vám držím palce! MUDr. M. Koranda

Dotaz od Tomáš
22.5.2018

Přeji pěkný den, Rád bych se chtěl poradit a rád také dostal informaci z Vaší strany ohledně mého problému, jak byste jednal Vy. Jedná se o můj problém závislosti na Tramalu v jakékoliv formě....bral jsme ho v kuse 4 roky až 800 mg denně a prodělal jsem léčbu na Detoxu. Bohužel jsem po půl roce nevydržel a nyní v tom opět lítám cca. půl roku v kuse s přestávkami tří dnů, kdy mi došel. Momentálně mám zase přestávku a vždy se cítím strašně, ale už mě to nebaví se takhle trápit. Přesto vím, že není čas na to, abych nyní plně abstinoval a šel se léčit a to z hlediska pracovního nasazení, které si musím držet. Mám specializovanou lékařku ve fakultní nemocnici na návykové nemoci. Bojím se ji však říci můj opětovný problém a také to, že bych rád nějakou dobu využil substituční léčbu buprenorfinem. Za deset dní jsem u ní objednaný...myslíte sám, že by mi mohla v tomhle ohledu pomoci ? Mám strašné deprese z abstinenčních příznaků, ale i přes to vše vím, že to nezvládnu a ihned, jak bude možnost po tramalu opět sáhnu. Substituce by mi velice pomohla dle mého názoru i s postupným vysazením. Děkuji za Váš názor.

Odpovídá MUDr. Marián Koranda
23.5.2018

Dobrý den, Tomáši, asi bych vůbec neváhal a své lékařce sdělil realitu, jaké je. Ona je jistě zvyklá na mnohem komplikovanější případy, než je ten Váš. Jednoznačně ve svém dotazu referujete o tzv. závislostním chování, takže substituční léčba je zde namístě. Vzhledem k relativně malé dávce tramadolu lze předpokládat, že byste mohl začít i na malé dávce buprenorphinu, tedy cca. 2-4 mg/D. Být v substitučním programu není ostuda, je to naopak ukázka toho, že svůj zdravotní stav chcete výrazně zlepšit. Tak moc držím palce! MUDr. M. Koranda

Dotaz od Petra
17.5.2018

Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o radu. Mám už zhruba roka půl podezdření, že můj manžel 39 let něco bere. V mládí měl k těmto věcem kladný vztah i k alkoholu. Vždycky ale pracoval. Ale po dobu našeho soužití jsem měla dojem, že je již vše v pořádku. Zhruba před rokem a půl nám začal brát peníze a prudce se změnilo chování vůči mě a dětem. poté po mém nátlaku navštívil psychiatrii. Dostal léky, ambulantně docházel na konzultace a vše se zdálo dobré. Já ale u návště lékaře s ním nebyla. A teď mám pocit, že je to na novo. Je unavený, podrážděný, buď pracuje nonstop nebo pořád spí. Chci jen říci, že já jsem nikdy takové potíže neměla, jsem normálně pracujicí člověk, který pečuje o děti. Můj manžel také pracuje a o děti se stará. Právě proto vím, že to takhle dál nejde. chtěla bych mu nějak pomoci abych zachránila rodinu. Děti ho velmi milují. Jsme z oblasti Brandýsa nad Labem. Kam se prosím mám obrátit. Děkuji

Odpovídá MUDr. Marián Koranda
23.5.2018

Dobrý den, Petro, podle popisu by opravdu mohl manžel brát pervitin/kokain. Základ je komunikovat s ním. Sdělit mu své obavy a podezření. A pokud chcete mít jistotu, tak si kupte v lékárně test na amphetamin a kokain a v okamžiku podezření jej požádejte, aby se vymočil a test pak prokáže, zda je "čistý". Je ale vhodné se vzájemně předem domluvit, že při podezření test podstoupí. Pokud test odmítne, je to totéž, jako by byl test pozitivní. Nejdůležitější je, aby sám získal náhled a chuť abstinovat. MUDr. M. Koranda

Dotaz od Kristýna
9.5.2018

Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem, jak pomoci blízkému členu rodiny, jež je zřejmě závislý na pervitinu. Už na podzim roku 2016 se u něj objevily příznaky toxické psychózy, nyní zhruba před půl rokem (někdy v polovině listopadu) nastala recidiva. Zničehonic ukončil vztah, který byl funkční, přestal komunikovat s blízkými. Veškeré příznaky naplňuje, trpí bludy - například tvrdí, že o něm píší v nějakém časopise, že si o něm povídá celé město, dokonce v jakési "světlé" chvilce volal členu rodiny, a ptal se ho, jestli neví, co se mu děje s hlavou, že na něj lidé mluví a on jim nerozumí. V roce 2016, když se odehrávalo něco podobného, zničehonic odjel v atace toxické psychózy na druhý konec republiky, aniž by komukoliv něco řekl a předcházely tomu nepříjemné události. Bylo po něm vyhlášeno celostátní pátrání, následovala hospitalizace na psychiatrii, v krvi mu už tehdy našli stopové množství pervitinu. Nyní po půl roce začala situace gradovat - minulý týden přijel k rodině, zničehonic po cca hodině začal říkat, že neví kdo je, a že musí jít pryč. (Cca 120 km zpátky) Jelikož nám jeho psychiatr, ke kterému dochází ambulantně, poradil v takové situaci neprodleně kontaktovat záchranou službu, udělala jsem to, když jsem ho našla. Ti ho následně po hodině pustili, protože s hospitalizací nesouhlasil a podle zdravotníka záchranné služby i psychiatra, který na místo dojel, byl "v pořádku". Tedy odjel. Dnes během dne psal členům rodiny zmatené e-maily, nakonec psal, že přijede. Zřejmě si není ani vědom pátečních událostí. Ohlásil příjezd na 18 h, nicméně vůbec nedorazil. Telefony nebral, nebo hovor zavěsil. Tak se projevuje vždy v takových stavech. Nekomunikuje, nezavolá. Zaměstnání nemá, za půl roku utratil hodně peněz, teď je zřejmě zase bez nich. Podle všeho se tedy dnes po cestě někde "zasekl". Členům rodiny napsal před půlnocí zprávu, že je v pořádku. Prosím o radu, jak mohu tomuto člověku pomoci, aby byl hospitalizován? To vážně musíme čekat, až se "něco stane"? Na jakou organizaci se mohu obrátit? Předem děkuji.

Odpovídá MUDr. Marián Koranda
9.5.2018

Dobrý den, Kristýno, nevím, kolik je Vašemu příbuznému let, ale podle popisovaných příznaků bych se spíše obával rozvoje schizofrenního onemocnění než "pouhé" toxické psychózy... Ať je původ obtíží jakýkoli, tak to nic nemění na skutečnosti, že k hospitalizaci musí buď dát pacient souhlas, nebo se jedná o vynucenou hospitalizaci, kterou musí do 24 h posvětit místně příslušný soud. Ani v případě drog se situace neliší, protože nikdo mu nemůže bránit, aby je užíval, je to jeho zodpovědnost vůči svému životu. To je samozřejmě nepříjemná komplikace vždy, pokud pacient nemá na svůj problém žádný náhled. Pak se de facto čeká na takové zhoršení stavu a jeho chování a jednání, které již hospitalizaci umožní. Opravdu tedy lze naprosto souhlasit s tím, co uvedl jeho psychiatr - jakmile začne být psychotický či agresívní (vůči sobě či okolí), pak je potřeba volat RZS. Jiná možnost - kromě toho, že jej rodina a jeho lékař budou přesvědčovat o nutnosti léčby při hospitalizaci - neexistuje. Moc držím palce, aby se situace brzy vyřešila! MUDr. M. Koranda


Nalezeno 442 záznamů z celkového počtu 442, zobrazeny 1. - 5.