Detail dotazu

Dotaz od Marcela Plintová
3.10.2018

Snažím se dostat dceru ze závislosti na pervitinu, sama nechce, léčebny jsou o dobrovolnosti. Začíná mít abstinenční příznaky. Existuje nějaká substituční léčba?Čím jí může pervitin nahradit? Děkuji

Odpovídá MUDr. Marián Koranda
6.10.2018

Dobrý den, Marcelo, fyzické abstinenční příznaky u pervitinu principiálně nelze očekávat. Jedná se o psychickou závislost, v jejím případě o podrážděnost, tenzi, chutě, event. známky toxické psychozy... Substituční léčba neexistuje. Odstraňují se - za pomocí medikace - právě tenzní příznaky a výrazná podrážděnost a neklid (a případně psychotické obtíže, tedy známky toxické psychozy), podávají se léky na zklidnění a antipsychotika. Tyto stavy by měla řešit detoxikační centra. Každá léčba závislosti je o dobrovolnosti. Stejně tak jako pravděpodobně nikdo dceru nenutil drogy brát, tak i abstinence je smysluplná jen tehdy, pokud se pro ní sama rozhodně a najde v sobě důvody, proč drogy přestat brát. Pomoci s vyhledáním důvodů pro abstinci jí může adiktolog, psycholog či psychiatr. Vy jí můžete najít kontakty, podpořit jí a třeba i být u vyšetření s ní, pokud s tím bude souhlasit. Moc Vám a především dceři držím palce, MUDr. M. Koranda.

Položit dotaz Další dotazy