Detail dotazu

Dotaz od Marian
2.2.2018

Dobrý den pane doktore, psycholog, u kterého jsem byl se vztahovým problémem mi řekl, že přítelkyně, která přes 8 let substituuje na subuxonu a nezbavila se závislosti na něm je poloviční narkomanka a doporučil mi, abych se rozešel, že budu jinak trpět.Chci se zeptat jaká úskalí mohou být ve vztahu, když partnerka užívá subuxon? Ve vztahu jsem si všiml, že je partnerka náladová, občas podrážděná což mě dost ničí, pak má pořád zúžené zorničky, mívá zácpy, časté návaly pocitů hladu, vzbudí se i několikrát za večer kvůli hladu, takže ten subuxon na tělo vliv má, ale na psychiku má jaký???Děkuji Marián

Odpovídá MUDr. Marián Koranda
13.2.2018

Dobrý den, Mariane, tohle by si zasloužilo mnohem důkladnější rozbor. Přístup psychologa bych označil za velmi neprofesionální, nebál bych se říci hloupý. Pokud pacient bere substituci dle předpisu lékaře, nedělí si ji do 3 částí v průběhu dne (jako heroin), pokud pracuje, vychovává děti, má partnera atd., prostě funguje, pak ho nazývat polovičním narkomanem je nesmysl. U Vaší přítelkyně bych spíše hledal příčiny v její osobnosti, nikoli v substitučním preparátu. Možná se za jejími rozladami skrývá deprese či úzkost, může jít i o jiné onemocnění, ale může k substituci brát ještě drogy, pervitin apod... Nejrozumnější by bylo, pokud by se svěřila se svými potížemi psychiatrovi, protože evidentně není spokojená ani ona. Ale jak jsem psal výše, tato situace by zasloužila mnohem důkladnější vyšetření. Moc Vám i přítelkyni držím palce, abyste vše zvládli! MUDr. M. Koranda

Položit dotaz Další dotazy