Detail dotazu

Dotaz od Marian Steigera
19.2.2018

Dobrý den, pane doktore, děkuji moc za odpověd. Prosím Vás, přítelkyně si tu tabletu suboxonu dělí na tři části během dne (pod jazyk), je to špatně? Upozornil jste mě v odpovědi na toto dělení. Co vím, tak si nic nepíchá a nic dalšího nebere, jen si třikrát během dne dává dělený suboxon (pod jazyk). Má brát celou tabletu a nikoliv ji dělit? Dělí na třikrát 8 mg tabletu.Co to může způsobit?Reaguji teď na Vaši odpověď k mému prvnímu dotazu ohledně " psychologa, u kterého jsem byl se vztahovým problémem s partnerkou, která bere suboxonu" Děkuji Marián Steigera

Odpovídá MUDr. Marián Koranda
5.3.2018

Dobrý den, Mariane, dělení Suboxonu či Subutexu do 3 či více dávek je velmi negativní pro terapeutický přístup návratu do plnohodnotného života. Do 3 dávek se dělí heroin, nikoli Suboxone! Heroin má poločas ca. 8 hodin, poté již má toxikoman začátek abstinenčních příznaků, kdežto Suboxone má poločas ca. 48 h, takže by při dávce 8 mg mohlo stačit brát lék 1x za 2 dny. Ulpívání na 3 dávkách je "feťácký" zvyk. Nemocný člověk, který se léčí se závislostí, bere lék, nikoli drogu, a to 1 x denně (či obden)! Tohle by měl Vaší partnerce především osvětlit její lékař, který jí předepisuje Suboxone. Každopádně by bylo vhodné, aby si Vaše přítelkyně brala Suboxone nyní zpočátku třeba jen 2x denně a postupně fixovala 1 dávkování denně. MUDr. M. Koranda

Položit dotaz Další dotazy